tisdag 5 juli 2016

Halva kvällen med Distress Inks

Testade Distress Inks igen nu ikväll, den här gången med vanlig cardstock (vit 240 gsm) och vattenfärgspapper. Testade diverse tekniker som jag sett Jennifer McGuire göra som;
  • ink blending
  • ink blending med vattenstämpling, använde ett fjärilsmotiv
  • stämpla med distress ink och spraya/droppa vatten ovanifrån
  • lägga distress ink på underlag, spraya vatten på och lägga på papper

Vissa grejor blev bättre än ändra. Jag tyckte dock det var OERHÖRT svårt att färga in en hel bakgrund med ink blending. Mycket svårare än jag trodde. Försökte mig på att göra himmel med antingen solnedgång eller norrsken. Jobbade jättemycket med mini ink blending tool men det var svårt att inte få de små rundlarna på pappret, att få färgen att täcka där jag tänkt mig, att bli av med färg på vissa ställen etc. Till slut lyckades jag göra en någorlunda hyfsad solnedgångshimmel.

Som sagt, mer övning behövs. Men det är kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar