lördag 8 oktober 2016

CAS-kurs på Pyssloteket

Idag var jag på kurs på Pyssloteket; Kortkurs CAS - Clean And Simple.Vår kursledare Tettiz hade gjort tre förlagor som vi fick göra under handledning. Den första var att skapa en himmel med hjälp av Distress Inks som vi sedan monterade en snygg die cut från Lawn Fawn på. Fick även testa på att skriva hälsningen istället för att stämpla som jag nu vant mig vid. Det gick ju lite sådär men man får öva mera helt enkelt.

Nästa kort var att "kladda" lite med med vattenfärgskritor för att sedan måla och stänka med dessa. Sista var en die cut med hälsning monterade i mitten på kortet ihop med en svart matta.

På bilden nedan så är mina alster de två översta, de nedersta har kursledare Tettiz gjort.
Alster från CAS-kursen på Pyssloteket

Jag hade himla kul under dessa 3 timmar (som avslutades med lite obligatorisk shopping så klart *smile*) så det måste definitivt göras om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar