onsdag 12 oktober 2016

Snöat in på album, album med jultema

Hittade ytterligare ett ursnyggt album på sidan "Kathy by Design" som jag bara kände att det här måste jag testa. Så här ser det ut (lånad bild);

Jag har nu köpt allt jag behöver för att kunna göra basen, chipboard var ju inte något jag hade hemma direkt. Jag tänkte att jag använder måtten men gör i helt annan stil, det blir jultema för mig.

Igår så satt jag och knåpade ihop sidorna till "waterfall"-delen på höger sida. Bara att välja papper kan ju ta en hel evighet =). Jag har dock väldigt gått om julpapper i 6x6 så det var bara att gå lös. Det här blev valet i slutändan;
Julalbum och pappersval

De klistrades sedan på "craft cardstock" där kanterna blivit rundade. Funderar på om jag inte ska distressa kanterna... ?

Ikväll blir det förhoppningsvis tillverkning av pärmen och insidan. Åh dessa pappersval =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar