tisdag 11 oktober 2016

Underbara höstlöv med Hero Arts layering stamps

Testade mitt nya Hero Arts stämpelset med Distress Inks. Var nyfiken på "triple layering" som jag sett på Pinterest bland annat. Jag skar till vattenfärgspapper i tre olika storlekar och måttade även ut mattor som skulle sitta emellan dessa när jag var färdig.

Sedan stämplade jag med en hel hög med distress inks. Använde Mustard seed, Fozzilized amber, Abandon coral, Festive berries, Fired brick och Spiced marmalade. Spiced marmalade gjorde sig väldigt bra här men även de andra. Var lite försiktig med Fozzilized amber för den blev lite "skitig" jämfört med de andra färgerna. Jag använde mig av två av bladen, ett lönnlöv och ett annat.
Stämpla med kort i tre lager
Efter färgen hade fått torka så stämplade jag bladnerverna med Versamark ink och hällde på embossingpulver i guld. Slutresultatet glänser som 17, mycket nöjd.

Jag avslutade med att montera allt på mattor i rött och sedan på kortbasen. Stämplade även en hälsning från ett annat Hero Arts stämpelset - sending warm thoughts. Tyckte det passade bättre med tanke på att de andra hälsningarna handlade mer om Thanksgiving som vi ju inte firar i Sverige.
Så här blev de färdiga korten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar