lördag 15 oktober 2016

Vem gömmer sig där?

Fick för mig att göra ett lite Halloween-inspirerat kort. Gjorde en svart kortbas som jag sedan gjorde ett hjärta med en Sizzix die. Använde sedan en Sizzix embossingfolder för att få lite "stjärnhimmel". På insidan så har jag färgat en misse genom en härlig stencil jag köpte häromdagen. Jag har använt Black Soot Distress ink.

Tanken från början var att man skulle se båda missens ögon (det var så jag skar till bilden) men så upptäckte jag att det blev lite mer "läskigt" när man bara såg ena ögat. Tyvärr blev ju då bilden inte centrerad på insidan som det var tänkt men jag fick lösa det på bästa sätt *smile*. La sedan till ett kort på ovansidan så man har någonstans att skriva en hälsning. Framsidan fick även en banner med ett heat embossat "boo".
Halloween kitty Boo
När man öppnar kortet så ser man en söt misse.
Halloween kitty Boo

Nu börjar jag förstå varför man kanske inte ska använda sig av svart embossing-pulvar i förhållande till clear... Jösses vad det svarta pulvret kom precis överallt... Nåja, övning ger färdighet antar jag.

Participating in the CASology Week 219; Spooky challenge with this card.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar