tisdag 31 januari 2017

Söta katter med MFT:s I knead you

Jag köpte ett underbart kattstämpelsätt från My Favourite Things called "I knead you" vilket har de mest underbart söta kattbilder som man kan kombinera. Jag hittade inspiration till detta kort på Pinterest... var annars *smile*

Det är en svart kortbas med en bakgrund som är gjord med distress inks och lite vattenstänk på vitt cardstock. Gjorde sedan en svart ram med Lawn Fawns stiched rectangle frames och gjorde ett "fönsterhål" med en stiched die från Gummiapan som finns i olika storlekar. Jag skar ut fönstramen med den minsta fyrkanten i samma die-serie. Pilligt men det går. Fönstret limmades på den svarta ramen och sattes dit med skumtejp för att få djup i bilden. Katterna är färglagda med Zig clean color markers på Canson watercolor paper och utklippta för hand. Citatet är sedan heat embossat i vitt.
MFT I knead you kitties
Framsidan med de söta katterna.


Inside of card with MFT kitty

Till insidan så gjorde jag en vit bas med samma stiched rectangle die som på framsidan för att ha något att skriva på. Stämplade sedan en annan katt och garnnystan från samma stämpelsätt.

Heat emboss in white

Baksidan är heat embossad i vitt.


From the side so you can see the dimension
Här syns kortet från sidan så man ser att det finns lite djup i kortet.

Jag diggar resultatet. Min favorit hittills tror jag!!

Har lagt med det här kortet i Simon Says stamp Monday Challenge; Pets Corner.

1 kommentar:

  1. This is so cute, love the sweet kitties. Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    SvaraRadera